Kontakt

(32) 388 88 88

Środki Trwałe

Program ułatwia ewidencjonowanie, aktualizację, inwentaryzację i umarzanie środków trwałych, niskocennych składników majątku oraz wartości niematerialnych i prawnych. Umożliwia ewidencjonowanie obcych środków trwałych wykorzystywanych na podstawie umowy leasingu, wynajmu lub dzierżawy. Prowadzi ewidencję miejsc użytkowania środków i ich części składowych. Rozlicza koszty zgodnie z przepisami o dotacjach.

PEŁNA KONTROLA ŚRODKÓW TRWAŁYCH, WARTOŚCI NIEMATERIALNYCH I PRAWNYCH

  • Możliwość rozpoczęcia pracy z programem w dowolnym momencie roku (wprowadzanie danych i sukcesywne wyznaczanie umorzeń od dowolnej daty w przeszłości lub wprowadzanie niezbędnych danych opisujących obecny stan środka trwałego i rozpoczęcie umarzania od chwili obecnej).
  • Dowolne ustawienia lat obrachunkowych.
  • Pełny dostęp do odpisów i przeszacowań w ujęciu historycznym.
  • Automatyczne obliczanie nowych wartości odpisów amortyzacyjnych w przypadku: sprzedaży, likwidacji (także częściowej), przekazania lub zmiany wartości środków trwałych.
  • Drukowanie etykiet dla środków zawierających numer ewidencyjny i kod kreskowy.
  • Inwentaryzacja środków trwałych, również przy użyciu czytników kodów kreskowych i terminali.
  • Możliwość ewidencjonowania umów leasingu, wynajmu lub dzierżawy, powiązanych z nimi środków trwałych, a także obsługa tych umów, czyli rozliczanie kosztów z nich wynikających
  • Podział kwot rat leasingowych na kapitał i odsetki metodą degresywną pełną, zgodnie z zasadami Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (MSR 17)
  • Ewidencjonowanie podatku VAT od zakupu środków trwałych z uwzględnieniem ograniczeń w odliczaniu
  • Możliwość ewidencji danych potrzebnych do dokonania korekty VAT naliczonego na koniec roku podatkowego.
  • Możliwość wydruków do pliku PDF.

OBSŁUGA NISKOCENNYCH SKŁADNIKÓW MAJĄTKU

  • Ewidencja i jednorazowe umarzanie niskocennych środków trwałych.
  • Podwyższanie wartości niskocennego składnika majątku.
  • Możliwość przekwalifikowania środka niskocennego na środek trwały i skierowanie go do amortyzacji.

AUTOMATYCZNE WYZNACZANIE ODPISÓW AMORTYZACYJNYCH

  • Niezależna amortyzacja bilansowa i podatkowa.
  • Amortyzowanie środka trwałego metodą liniową lub degresywną.
  • Amortyzowanie środków trwałych używanych sezonowo oraz obsługa amortyzacji odnoszącej się jedynie do części wartości początkowej.
  • Możliwość wyboru korzystniejszej metody amortyzacyjnej, dzięki wyznaczaniu i analizie przewidywanego planu amortyzacji.
  • Możliwość wyznaczenia kwoty nie stanowiącej kosztów uzyskania przychodów i automatyczny podział odpisów amortyzacyjnych na KUP i NKUP (zgodnie z przepisami o dotacjach)

AKTUALIZACJA WYCENY WARTOŚCI ŚRODKÓW TRWAŁYCH

  • Możliwość grupowej lub indywidualnej aktualizacji wartości środków trwałych.
  • Automatyczny dobór odpowiedniej wartości współczynnika aktualizacji dla każdego środka, według wprowadzanej Klasyfikacji Rodzajowej Środków Trwałych.
  • Automatyczne wyliczanie nowych wartości środków trwałych.
  • Automatyczna korekta planu amortyzacji w wyniku zmiany wartości środka trwałego lub stopy procentowej.

SZYBKI DOSTĘP DO NIEZBĘDNYCH INFORMACJI

  • Kompletny opis cech środka trwałego (począwszy od nazwy, numeru ewidencyjnego, daty przekazania do użytkowania i wartości początkowej, aż do opisu typu amortyzacji, ustalonej stopy procentowej, planowanego czasu eksploatacji oraz kwot miesięcznych i rocznych stawek umorzeń).
  • Obsługa miejsc powstawania kosztów.
  • Ewidencja miejsc użytkowania środków w ujęciu historycznym (śledzenie zmian miejsc użytkowania).
  • Elastyczne grupowanie środków trwałych, np.: ze względu na pozycję w Klasyfikacji Rodzajowej Środków Trwałych, miejsca ich użytkowania.
  • Ewidencjonowanie części składowych środków trwałych, osób odpowiedzialnych i dokumentów zakupu.

RÓŻNORODNE ZESTAWIENIA I RAPORTY

  • Prowadzenie księgi ewidencji środków trwałych.
  • Wyznaczanie planu amortyzacji w różnych układach.
  • Drukowanie częściowo wypełnionych arkuszy wspomagających sporządzenie spisu z natury.
  • Automatyczne tworzenie dokumentów: OT, PT, LT, MT, WT, LC, związanych z przyjęciem, przekazaniem, likwidacją i sprzedażą środków trwałych.
  • Drukowanie karty środka trwałego.
  • Historia środka trwałego - wszystkie operacje od zakupu środka trwałego aż do jego likwidacji.
  • Pełne raportowanie w ujęciu syntetycznym i analitycznym.

INTEGRACJA Z PROGRAMEM FINANSE I KSIĘGOWOŚĆ PREMIUM I MAŁA KSIĘGOWOŚĆ PREMIUM

  • Możliwość określenia kont (pozycji w KPiR), na które mają być księgowane kwoty umorzeń (szablony księgowań).
  • Integracja z programem Finanse i Księgowość Premium.

 
Menu nie zostało przypisane