HANDEL I MAGAZYN

Systemy informatyczne ERP dla firm handlowych i dystrybucyjnych.

Secondary Button

Wspieramy firmy handlowe a także działy handlu i dystrybucji w firmach produkcyjnych i usługowych, dostarczając im nowoczesne systemy informatyczne do zarządzania sprzedażą i zasobami magazynowymi. Systemy przez nas wdrażane przyspieszają procesy handlowe, optymalizują gospodarkę magazynową i usprawniają logistykę. Wdrażając nowoczesne systemy wsparcia handlu i magazynu pomagamy uporządkować informacje o zamówieniach, stokach magazynowych. Pomagamy usprawnić przepływ informacji o klientach, ofertach, wszystkich transakcjach, płatnościach, we wszystkich obsługiwanych kanałach sprzedaży. Wszystko w czasie rzeczywistym i w każdym miejscu, także poza biurem. Nowoczesny system sprzedaży i obsługi magazynu w firmie to klucz do konkurencyjności na rynku.

Obszary wsparcia

Najważniejsze obszary wsparcia dla handlu i magazynu dzięki systemowi ERP:

obsługa zamówień i zleceń​

obsługa i automatyzacja sprzedaży i zaopatrzenia​

automatyzacja obiegu dokumentów sprzedażowych i magazynowych

planowanie zakupów

ewidencja i raportowanie przepływów towarów

optymalizacja kompletacji zamówień

zarządzanie zapasami magazynowymi

raportowanie i analityka

obsługa reklamacji

obsługa wielu kanałów sprzedaży (multichannel)

obsługa wielu kanałów sprzedaży (multichannel)

polityka cenowa i rabatowa i zarządzanie promocjami

gromadzenie informacji o klientach i leadach

obsługa rozliczeń z kontrahentami

synchronizacja i współpraca z finansami, logistką i obsługą klienta

Korzyści z wdrożenia systemu handlowo-magazynwego:

Automatyzacja i większa wydajność

Cyfryzacja i automatyzacja procesów sprzedażowych dzięki wdrożeniu systemu informatycznego klasy ERP pozwala na poprawę efektywności sprzedaży w firmie. Umożliwi zwiększenie wydajności , skrócenie czasu realizacji zamówień i wyeliminuje błędy związane z obsługą manualną. I wreszcie cyfrowy system zarządzania sprzedażą i magazynem to możliwość pełnej integracji z wieloma systemami zewnętrznymi oraz usługami dostawców i kooperantów.

Wszystko pod kontrolą

Analiza i monitoring procesów sprzedażowych a także realizacji planów sprzedażowych w czasie rzeczywistym daje pełny obraz sytuacji wszystkim osobom decyzyjnym i umożliwia szybkie reagowanie i wprowadzanie zmian. Pozwala również na lepsze planowanie dzięki większej ilości dokładniejszych danych

Optymalna gospodarka magazynowa

Rozwiązania systemowe dostarczają wiarygodnych informacji o stokach magazynowych, szybko i w czasie rzeczywistym, uwzględniając wszystkie możliwe scenariusze i operacje takie jak rezerwacje towaru, zwroty, reklamacje czy dostawy w toku. Pomagają optymalnie zaplanować zapasy magazynowe lub cykle produkcyjne. Jedno i drugie może znacząco poprawić płynność procesów oraz ograniczyć koszty operacyjne.

Obsługa sprzedaży wielokanałowej

Kontrola i automatyzacja obsługi zamówień pochodzących z rożnych kanałów; – sprzedaży bezpośredniej, e-commerce lub platformy B2B, kanałowej i przedstawicieli handlowych. Jednolita polityka cenowa i zunifikowany system marżowy. Płynna obsługa sprzedaży wielokanałowej i dobra dostępność magazynowa dzięki raportom i synchronizacji z logistyką.

Pełna integracja i przepływ danych

Dzięki pełnej integracji i synchronizacji danych z finansami i logistyką  można uzyskać pełny obraz i wprowadzić lepsze zarządzanie wszystkich procesów biznesowych, a tym samym poprawić wyniki sprzedażowe i ograniczyć koszty magazynowania i logistyki.

Efektywna obsługa klientów

Nowoczesne systemy sprzedaży dostarczają olbrzymią ilość danych i informacji, które umiejętnie wykorzystane mogą pomóc w przygotowaniu skutecznych kampanii nowe szanse sprzedażowe. Ponadto analiza gromadzonych danych pozwala lepiej poznać klientów i ich procesy zakupowe, a tym samym przygotować lepsze oferty i produkty i zbudować lepsze relacje.

Kto skorzysta z wdrożenia systemu ERP w firmie produkcyjnej?

Zarząd

systemy dostarczają precyzyjnych i realnych danych oraz pozwalają na pełny obraz procesów oraz realizacji planów a także analizę kosztów i czynników ryzyka

Szef sprzedaży

systemy pozwalają na mierzenie wszystkich kluczowych czynników (KPI) w czasie rzeczywistym i szybkie reagowanie i korekty działań całego działu sprzedaży lub wybranych segmentów

Szef magazynu

systemy pozwalają monitorować i analizować zasoby magazynowe w czasie rzeczywistym, dostarczają wartościowych danych umożlwiających lepsze planowanie dostaw i optymalizację zapasów

Dział handlowy

mobilny dostęp do systemu zapewnia niezbędne informacje w czasie rzeczyiwstym z dowolnego miejsca

Dział zakupów

ponieważ???

Jak wygląda współpraca i wdrożenie z Kolom?

Nasi wdrożeniowcy często podkreślają że nie ma dwóch identycznych organizacji i struktur firm więc nie ma identycznych procesów handlowych. Dlatego każdy projekt zaczynamy od analizy i rozmów z potencjalnymi użytkownikami systemów. Wyróżnia nas podejście, zawsze wychodzimy od potrzeb lub problemów jakie klient chce rozwiązać. Setki przeprowadzonych audytów oraz wdrożeń pomogły nam wypracować model współpracy, który pozwala nam za każdym razem skutecznie zaimplementować system na miarę potrzeb i możliwości klienta:

Analiza potrzeb i oczekiwań

Ponieważ powodów decyzji zakupu systemów jest praktycznie tyle ilu klientów to zawsze zaczynamy od analizy wstępnej, audytu początkowego, w ramach którego określamy:

Na tym etapie klient poznaje nasze kompetencje oraz możliwości proponowanych rozwiązań, zaś my diagnozujemy i audytujemy obecne zasoby firmy.

  • cele i zadania systemu zarządzania handlem i magazynem
  • stan obecnych zasobów firmy (systemy, komunikacja, infrastruktura itp.)
  • oczekiwania i potrzeby użytkowników systemu
  • plan wdrożenia i integracji z obecnymi systemami

Instalacja i konfiguracja systemu

Na bazie audytu oraz ustaleń z osobami decyzyjnymi wykonujemy wdrożenie systemu i jego konfigurację a także ewentualne integracje z istniejącymi zasobami firmy. Ważnym elementem tego procesu jest zapewnienie ciągłości pracy oraz migracja danych do nowych systemów.

Dowiedz się więcej →

Szkolenie użytkowników systemu.

Kolejny ważny etap całego procesu, w ramach którego przygotowujemy wszystkich użytkowników do korzystania systemu. Szkolenia odbywają się grupowo i indywidualnie. Szkolenia grupowe mają za zadanie zapoznanie z możliwościami systemu, natomiast indywidualne są przeprowadzane na stanowiskach pracy operatorów i szczegółowo dopasowane pod ich zakres pracy w systemie.

Szeroki zakres obszarów objętych modernizacją wymaga wielu specjalistycznych szkoleń dla wąskich grup użytkowników. Potrzeba czasu, ćwiczeń i adaptacji użytkowników do nowych funkcjonalności, a także często do nowych schematów pracy.

Dowiedz się więcej →

Utrzymanie i wsparcie po wdrożeniu

Nasza rola w firmach prawie nigdy nie kończy się wraz ze wdrożeniem i oddaniem systemu. Firma oraz użytkownicy naszych systemów zawsze mogą liczyć na wsparcie i pomoc naszych konsultantów i inżynierów. Istnieją różne formy wsparcia i opieki nad systemami w postaci:

Zobacz więcej →

  • umów serwisowych
  • doraźnej pomocy w razie potrzeby
  • abonamentu (???) będą wiedzieć o co chodzi?

Rozwiązania polecane przez nas do obsługi sprzedaży i magazynu

System informatyczny dobieramy po dokonaniu analizy i rozpoznaniu specyfiki firmy i potrzeb klienta. Jesteśmy partnerem trzech wiodących dostawców oprogramowania do zarządzania:

Koszt wdrożenia systemu handlowo-magazynowego klasy ERP

ILE TO KOSZTUJE?

Od czego zależy koszt wdrożenia systemu do zarządzania sprzedażą i magazynem?

Przy wycenie projektu wdrożenia informatycznego systemu zarządzania handlem i magazynem trzeba uwzględnić wiele czynników. Potrzeby firm w tym zakresie różnią się często diametralnie. Kluczowy jest wybór systemu lub modułów a tylko dobrze dobrane gwarantują zwrot z inwestycji. Struktura i wielkość firmy, formy sprzedaży czy wreszcie gospodarka magazynowa to kolejne istotne elementy wyceny projektu. Przy obliczaniu kosztu zakupu i wdrożenia systemu ERP bierze się pod uwagę:

  • zakres wdrożenia
  • wielkość firmy czyli liczbę użytkowników i licencji, ale także transakcji
  • sposób licencjonowania oraz model finansowania
  • ilość procesów oraz ich stopień zaawansowania
  • struktura sprzedaży
  • ilość i zakres integracji z innymi systemami w firmie i u kontrahentów
  • struktura magazynu oraz zaawansowanie procesów logistycznych

W ramach budżetowania projektu trzeba również uwzględnić stan infrastruktury IT w firmie i jej wydajność.

Z doświadczenia wiemy doskonale że informacja o wielkości potrzebnego budżetu jest niezbędna do zaplanowania inwestycji. Dlatego mamy wypracowane modele szacunkowych wycen, które możemy przygotować po uprzednim zbadaniu potrzeb i określeniu ramowych wytycznych wdrożenia.

Zapytaj o wstępny kosztorys

Dlaczego warto wdrożyć system handlowo-magazynowy z Kolom?

Wdrożenie z doradcą a nie dostawcą

Za każdym razem dobieramy najlepsze rozwiązanie dla klienta. Dzięki współpracy z kilkoma czołowymi producentami oprogramowania ERP zawsze dopasowujemy system i rozwiązanie do klienta a nie odwrotnie. Wiedza naszych ekspertów to nie tylko znajomość systemów i doświadczenie wdrożeniowe ale również wiedza z obszarów zarządzania procesami w firmie. Przykładamy wagę do optymalizacji procesów zakupu i sprzedaży, a także do gromadzenia danych dotyczących kontrahentów (historia zakupu, limity kupieckie, płatności bieżące i przeterminowane, itp.).

Współpraca z ekspertami od ERP

Systemy zarządzania wdrażamy od ponad 15 lat. Nasi eksperci znają wszystkie moduły trzech wiodących dostawców rozwiązań na rynku polskim. Poznali wszystkie istotne aspekty wdrożeń systemów ERP oraz większość potrzeb i problemów klientów w praktyce, podczas wdrożeń i integracji systemów. Na podstawie doświadczenia i analiz potrzeb potrafią dobrać optymalne rozwiązanie spośród wielu możliwości.

Jesteśmy praktykami z wieloletnim doświadczeniem

Cyfryzacja i automatyzacja procesów z obszarów handlu, sprzedaży oraz gospodarki magazynowej i logistyki to najczęściej wybierane zagadnienia przez naszych klientów. To również największe spektrum zadań, problemów jakie trzeba uwzględnić podczas wyboru i wdrożenia systemów. Dochodzą jeszcze liczne integracje systemowe a także migracje danych. Nasi eksperci bezpiecznie i sprawnie przeprowadzą każdy projekt przez wszystkie etapy. Po drodze doradzą, wybiorą optymalne moduły i narzędzia i rozwiążą wszystkie problemy

Jesteśmy cały czas „pod ręką” – lokalnie i zdalnie

Wiemy jak ważna dla naszych klientów jest szybka dostępność ekspertów i inżynierów systemowych, zarówno na etapie wdrożenia i integracji systemów jak i podczas ich eksploatacji. Dlatego staramy się być dostępni na miejscu, rozbudowując lokalne oddziały, a także online, wykorzystując do tego bezpieczne narzędzia komunikacji i zdalnego dostępu do systemów i zasobów klienta.

Jesteśmy elastyczni

Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, staramy się znaleźć „złoty środek”. Tam gdzie trzeba oprócz systemowych rozwiązań producentów wprowadzamy elementy integracji oraz indywidualnych modyfikacji. Priorytetem zawsze jest zachowanie ciągłości funkcjonowania biznesu, w tym przypadku zachowania ciągłości dostaw oraz szybkiej realizacji zamówień co często wymaga od nas dużej kreatywności i elastyczności i sporej wiedzy wdrożeniowej. Oferowane przez nas systemy mają ogromne ilości funkcjonalności, więc naszym zadaniem jest wybranie tych kluczowych i dopsaowanie ich do specyfiki firmy. Zawsze adaptujemy system do organizacji firmy a nie na odwrót.

Przykłady realizacji wdrożeń:

Poznajcie nasze realizacje, zobaczcie jak wspieramy i pracujemy z klientami i  jak rozwijają się ich biznesy dzięki naszym wdrożeniom.  


Tutaj bardzo ważne CTA

Co powinni zrobić przeglądający tą stronę po jej obejrzeniu? Zadzwonić i zapytać np o konsultację albo jakąś formę rozmowy. Na pewno jeszcze nie po ofertę bo to za wcześnie. Być może powinnismy ich skierować do innego miejsca na stronie np. do systemu/systemów?

Zapytaj o wstępny kosztorys

Poznajcie także inne obszary naszego wsparcia: