HANDEL I MAGAZYN
Systemy informatyczne ERP dla firm handlowych i dystrybucyjnych.
Wspieramy firmy handlowe a także działy handlu i dystrybucji w firmach produkcyjnych i usługowych, dostarczając im nowoczesne systemy informatyczne do zarządzania sprzedażą i zasobami magazynowymi. Systemy przez nas wdrażane przyspieszają procesy handlowe, optymalizują gospodarkę magazynową i usprawniają logistykę. Wdrażając nowoczesne systemy wsparcia handlu i magazynu pomagamy uporządkować informacje o zamówieniach, stokach magazynowych. Pomagamy usprawnić przepływ informacji o klientach, ofertach, wszystkich transakcjach, płatnościach, we wszystkich obsługiwanych kanałach sprzedaży. Wszystko w czasie rzeczywistym i w każdym miejscu, także poza biurem. Nowoczesny system sprzedaży i obsługi magazynu w firmie to klucz do konkurencyjności na rynku.
Obszary wsparcia
Najważniejsze obszary wsparcia dla handlu i magazynu dzięki systemowi ERP:
obsługa zamówień i zleceń
obsługa i automatyzacja sprzedaży i zaopatrzenia
automatyzacja obiegu dokumentów sprzedażowych i magazynowych
planowanie zakupów
ewidencja i raportowanie przepływów towarów
optymalizacja kompletacji zamówień
zarządzanie zapasami magazynowymi
raportowanie i analityka
obsługa reklamacji
obsługa wielu kanałów sprzedaży (multichannel)
obsługa wielu kanałów sprzedaży (multichannel)
polityka cenowa i rabatowa i zarządzanie promocjami
gromadzenie informacji o klientach i leadach
obsługa rozliczeń z kontrahentami
synchronizacja i współpraca z finansami, logistką i obsługą klienta
Korzyści z wdrożenia systemu handlowo-magazynwego:
Automatyzacja i większa wydajność
Cyfryzacja i automatyzacja procesów sprzedażowych dzięki wdrożeniu systemu informatycznego klasy ERP pozwala na poprawę efektywności sprzedaży w firmie. Umożliwi zwiększenie wydajności , skrócenie czasu realizacji zamówień i wyeliminuje błędy związane z obsługą manualną. I wreszcie cyfrowy system zarządzania sprzedażą i magazynem to możliwość pełnej integracji z wieloma systemami zewnętrznymi oraz usługami dostawców i kooperantów.
Wszystko pod kontrolą
Analiza i monitoring procesów sprzedażowych a także realizacji planów sprzedażowych w czasie rzeczywistym daje pełny obraz sytuacji wszystkim osobom decyzyjnym i umożliwia szybkie reagowanie i wprowadzanie zmian. Pozwala również na lepsze planowanie dzięki większej ilości dokładniejszych danych
Optymalna gospodarka magazynowa
Rozwiązania systemowe dostarczają wiarygodnych informacji o stokach magazynowych, szybko i w czasie rzeczywistym, uwzględniając wszystkie możliwe scenariusze i operacje takie jak rezerwacje towaru, zwroty, reklamacje czy dostawy w toku. Pomagają optymalnie zaplanować zapasy magazynowe lub cykle produkcyjne. Jedno i drugie może znacząco poprawić płynność procesów oraz ograniczyć koszty operacyjne.
Obsługa sprzedaży wielokanałowej
Kontrola i automatyzacja obsługi zamówień pochodzących z rożnych kanałów; – sprzedaży bezpośredniej, e-commerce lub platformy B2B, kanałowej i przedstawicieli handlowych. Jednolita polityka cenowa i zunifikowany system marżowy. Płynna obsługa sprzedaży wielokanałowej i dobra dostępność magazynowa dzięki raportom i synchronizacji z logistyką.
Pełna integracja i przepływ danych
Dzięki pełnej integracji i synchronizacji danych z finansami i logistyką można uzyskać pełny obraz i wprowadzić lepsze zarządzanie wszystkich procesów biznesowych, a tym samym poprawić wyniki sprzedażowe i ograniczyć koszty magazynowania i logistyki.
Efektywna obsługa klientów
Nowoczesne systemy sprzedaży dostarczają olbrzymią ilość danych i informacji, które umiejętnie wykorzystane mogą pomóc w przygotowaniu skutecznych kampanii nowe szanse sprzedażowe. Ponadto analiza gromadzonych danych pozwala lepiej poznać klientów i ich procesy zakupowe, a tym samym przygotować lepsze oferty i produkty i zbudować lepsze relacje.
Kto skorzysta z wdrożenia systemu ERP w firmie produkcyjnej?
Zarząd
systemy dostarczają precyzyjnych i realnych danych oraz pozwalają na pełny obraz procesów oraz realizacji planów a także analizę kosztów i czynników ryzyka
Szef sprzedaży
systemy pozwalają na mierzenie wszystkich kluczowych czynników (KPI) w czasie rzeczywistym i szybkie reagowanie i korekty działań całego działu sprzedaży lub wybranych segmentów
Szef magazynu
systemy pozwalają monitorować i analizować zasoby magazynowe w czasie rzeczywistym, dostarczają wartościowych danych umożlwiających lepsze planowanie dostaw i optymalizację zapasów
Dział handlowy
mobilny dostęp do systemu zapewnia niezbędne informacje w czasie rzeczyiwstym z dowolnego miejsca
Dział zakupów
ponieważ???
Jak wygląda współpraca i wdrożenie z Kolom?
Nasi wdrożeniowcy często podkreślają że nie ma dwóch identycznych organizacji i struktur firm więc nie ma identycznych procesów handlowych. Dlatego każdy projekt zaczynamy od analizy i rozmów z potencjalnymi użytkownikami systemów. Wyróżnia nas podejście, zawsze wychodzimy od potrzeb lub problemów jakie klient chce rozwiązać. Setki przeprowadzonych audytów oraz wdrożeń pomogły nam wypracować model współpracy, który pozwala nam za każdym razem skutecznie zaimplementować system na miarę potrzeb i możliwości klienta:
Analiza potrzeb i oczekiwań
Ponieważ powodów decyzji zakupu systemów jest praktycznie tyle ilu klientów to zawsze zaczynamy od analizy wstępnej, audytu początkowego, w ramach którego określamy:
Na tym etapie klient poznaje nasze kompetencje oraz możliwości proponowanych rozwiązań, zaś my diagnozujemy i audytujemy obecne zasoby firmy.
Instalacja i konfiguracja systemu
Na bazie audytu oraz ustaleń z osobami decyzyjnymi wykonujemy wdrożenie systemu i jego konfigurację a także ewentualne integracje z istniejącymi zasobami firmy. Ważnym elementem tego procesu jest zapewnienie ciągłości pracy oraz migracja danych do nowych systemów.
Szkolenie użytkowników systemu.
Kolejny ważny etap całego procesu, w ramach którego przygotowujemy wszystkich użytkowników do korzystania systemu. Szkolenia odbywają się grupowo i indywidualnie. Szkolenia grupowe mają za zadanie zapoznanie z możliwościami systemu, natomiast indywidualne są przeprowadzane na stanowiskach pracy operatorów i szczegółowo dopasowane pod ich zakres pracy w systemie.
Szeroki zakres obszarów objętych modernizacją wymaga wielu specjalistycznych szkoleń dla wąskich grup użytkowników. Potrzeba czasu, ćwiczeń i adaptacji użytkowników do nowych funkcjonalności, a także często do nowych schematów pracy.
Utrzymanie i wsparcie po wdrożeniu
Nasza rola w firmach prawie nigdy nie kończy się wraz ze wdrożeniem i oddaniem systemu. Firma oraz użytkownicy naszych systemów zawsze mogą liczyć na wsparcie i pomoc naszych konsultantów i inżynierów. Istnieją różne formy wsparcia i opieki nad systemami w postaci:
Rozwiązania polecane przez nas do obsługi sprzedaży i magazynu
System informatyczny dobieramy po dokonaniu analizy i rozpoznaniu specyfiki firmy i potrzeb klienta. Jesteśmy partnerem trzech wiodących dostawców oprogramowania do zarządzania:
Koszt wdrożenia systemu handlowo-magazynowego klasy ERP
Od czego zależy koszt wdrożenia systemu do zarządzania sprzedażą i magazynem?
Przy wycenie projektu wdrożenia informatycznego systemu zarządzania handlem i magazynem trzeba uwzględnić wiele czynników. Potrzeby firm w tym zakresie różnią się często diametralnie. Kluczowy jest wybór systemu lub modułów a tylko dobrze dobrane gwarantują zwrot z inwestycji. Struktura i wielkość firmy, formy sprzedaży czy wreszcie gospodarka magazynowa to kolejne istotne elementy wyceny projektu. Przy obliczaniu kosztu zakupu i wdrożenia systemu ERP bierze się pod uwagę:
W ramach budżetowania projektu trzeba również uwzględnić stan infrastruktury IT w firmie i jej wydajność.
Z doświadczenia wiemy doskonale że informacja o wielkości potrzebnego budżetu jest niezbędna do zaplanowania inwestycji. Dlatego mamy wypracowane modele szacunkowych wycen, które możemy przygotować po uprzednim zbadaniu potrzeb i określeniu ramowych wytycznych wdrożenia.
Dlaczego warto wdrożyć system handlowo-magazynowy z Kolom?
Wdrożenie z doradcą a nie dostawcą
Za każdym razem dobieramy najlepsze rozwiązanie dla klienta. Dzięki współpracy z kilkoma czołowymi producentami oprogramowania ERP zawsze dopasowujemy system i rozwiązanie do klienta a nie odwrotnie. Wiedza naszych ekspertów to nie tylko znajomość systemów i doświadczenie wdrożeniowe ale również wiedza z obszarów zarządzania procesami w firmie. Przykładamy wagę do optymalizacji procesów zakupu i sprzedaży, a także do gromadzenia danych dotyczących kontrahentów (historia zakupu, limity kupieckie, płatności bieżące i przeterminowane, itp.).
Współpraca z ekspertami od ERP
Systemy zarządzania wdrażamy od ponad 15 lat. Nasi eksperci znają wszystkie moduły trzech wiodących dostawców rozwiązań na rynku polskim. Poznali wszystkie istotne aspekty wdrożeń systemów ERP oraz większość potrzeb i problemów klientów w praktyce, podczas wdrożeń i integracji systemów. Na podstawie doświadczenia i analiz potrzeb potrafią dobrać optymalne rozwiązanie spośród wielu możliwości.
Jesteśmy praktykami z wieloletnim doświadczeniem
Cyfryzacja i automatyzacja procesów z obszarów handlu, sprzedaży oraz gospodarki magazynowej i logistyki to najczęściej wybierane zagadnienia przez naszych klientów. To również największe spektrum zadań, problemów jakie trzeba uwzględnić podczas wyboru i wdrożenia systemów. Dochodzą jeszcze liczne integracje systemowe a także migracje danych. Nasi eksperci bezpiecznie i sprawnie przeprowadzą każdy projekt przez wszystkie etapy. Po drodze doradzą, wybiorą optymalne moduły i narzędzia i rozwiążą wszystkie problemy
Jesteśmy cały czas „pod ręką” – lokalnie i zdalnie
Wiemy jak ważna dla naszych klientów jest szybka dostępność ekspertów i inżynierów systemowych, zarówno na etapie wdrożenia i integracji systemów jak i podczas ich eksploatacji. Dlatego staramy się być dostępni na miejscu, rozbudowując lokalne oddziały, a także online, wykorzystując do tego bezpieczne narzędzia komunikacji i zdalnego dostępu do systemów i zasobów klienta.
Jesteśmy elastyczni
Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, staramy się znaleźć „złoty środek”. Tam gdzie trzeba oprócz systemowych rozwiązań producentów wprowadzamy elementy integracji oraz indywidualnych modyfikacji. Priorytetem zawsze jest zachowanie ciągłości funkcjonowania biznesu, w tym przypadku zachowania ciągłości dostaw oraz szybkiej realizacji zamówień co często wymaga od nas dużej kreatywności i elastyczności i sporej wiedzy wdrożeniowej. Oferowane przez nas systemy mają ogromne ilości funkcjonalności, więc naszym zadaniem jest wybranie tych kluczowych i dopsaowanie ich do specyfiki firmy. Zawsze adaptujemy system do organizacji firmy a nie na odwrót.
Przykłady realizacji wdrożeń:
Poznajcie nasze realizacje, zobaczcie jak wspieramy i pracujemy z klientami i jak rozwijają się ich biznesy dzięki naszym wdrożeniom.
Tutaj bardzo ważne CTA
Co powinni zrobić przeglądający tą stronę po jej obejrzeniu? Zadzwonić i zapytać np o konsultację albo jakąś formę rozmowy. Na pewno jeszcze nie po ofertę bo to za wcześnie. Być może powinnismy ich skierować do innego miejsca na stronie np. do systemu/systemów?