Handel
Sprzedaż
Program służy do wystawiania m.in.: faktur
(netto albo brutto), paragonów, faktur korygujących
(ilościowo-wartościowych), faktur
proforma oraz zaliczkowych. Dokumenty
mogą być rejestrowane w dowolnych walutach.
Transakcje WDT wspiera elektroniczna
obsługa deklaracji Intrastat. System zapewnia
kontrolę limitu kredytowego kontrahenta
i umożliwia blokowanie sprzedaży w przypadku
jego przekroczenia. Liczba kas i rachunków
jest nieograniczona.
System pozwala na rozszerzenie zakresu przechowywanych informacji o towarach, kontrahentach,
dokumentach itp. poprzez rozbudowany mechanizm definiowania cech. Cechy służą również do grupowania
towarów i kontrahentów umożliwiając wielopoziomowe, niezależne od siebie podziały.
Mechanizm pozwala na dostosowanie systemu do potrzeb branżowych.
|
Zakup
Standardowo moduł pozwala wystawiać: faktury zakupu, faktury korygujące (ilościowo-wartościowe),
faktury zaliczkowe, zamówienia, oferty. Transakcje WNT uzupełniają dokumenty wewnętrzne oraz elektroniczne
deklaracje Intrastat dla przywozu.
|
Zamówienia i oferty, zarządzanie dostawami
Moduł Handel umożliwia wystawianie zamówień, ofert i zapytań ofertowych. Zamówienia od odbiorców
mogą rezerwować towar. Dostępne są funkcje przygotowania zamówień do dostawców na podstawie:
stanu towaru, ilości minimalnej, ilości zamówionej, ilości sprzedanej w wybranym okresie itp. Moduł
może wspierać zarządzanie łańcuchem dostaw. Odpowiednia konfiguracja pozwala na powiązanie zamówień
odbiorców z zamówieniami do dostawców, w taki sposób, by dostarczony towar o określonych
właściwościach był przeznaczony dla zamawiającego odbiorcy.
|
Magazyn
Program umożliwia wystawianie dokumentów: wydań i przyjęć, przesunięć
międzymagazynowych oraz korekt tych dokumentów. Dokumenty
wydań i przyjęć można wystawiać ręcznie i przekształcać do faktur
lub mogą powstawać automatycznie podczas wystawiania dokumentów
handlowych. System prowadzi ewidencję ilościowo-wartościową
magazynu według wybranej metody rozliczania (domyślnie FIFO, ale
możliwe jest też rejestrowanie obrotów np. wg właściwości takiej jak
data przydatności). W standardzie obsługiwane są procesy inwentaryzacji
i kompletacji (w razie większych potrzeb do dyspozycji jest moduł
enova365 Produkcja). System może obsługiwac wiele magazynów.
|
Towary, usługi, produkty, receptury
Kartoteki występują w czterech rodzajach: towar (tworzy obroty
magazynowe), usługa, produkt (towar z określonymi składnikami
kompletacji) oraz receptura (procedura kompletacji lub dekompletacji).
Karta, oprócz danych podstawowych (nazwa, kod, jednostka),
zawiera również listę kodów kreskowych, jednostek alternatywnych
z przelicznikami, zamienników oraz opakowań. Z poziomu karty jest
dostęp do pozycji wszystkich dokumentów dotyczących tego towaru,
zasobów w rozbiciu na poszczególne partie, listy obrotów z podsumowaniem
stanu po operacjach.
|
Kontrahenci, urzędy i banki
Karta kontrahenta zawiera: podstawowe dane teleadresowe, warunki
handlowe (forma i termin płatności, rabat ogólny, limit kredytowy)
oraz szereg innych informacji, w szczególności listę rachunków bankowych
oraz osób kontaktowych. Z poziomu karty użytkownik może
przeglądać listy dokumentów związanych z kontrahentem, prowadzić
rozrachunki, analizować bieżący bilans zobowiązań i należności,
określić stosowaną w transakcjach cenę lub cennik indywidualny.
|
Umowy i faktury cykliczne
System umożliwia zarejestrowanie umowy na stałą dostawę lub wykonywanie usługi z okresowym fakturowaniem.
Na podstawie takiej umowy można wystawiać dokumenty sprzedaży zgodnie z ustalonym harmonogramem.
|
Kaucje
Program pozwala na wystawianie dokumentów kaucji (automatycznie lub ręcznie), najczęściej stosowanych
do ewidencjonowania obrotu opakowaniami zwrotnymi. Do każdego towaru można przypisać schemat wyliczania
liczby opakowań w zależności od ilości towaru. Dokumenty wydania i przyjęcia opakowań rozliczają się
automatycznie ilościowo z odpowiednimi dokumentami zwrotu.
|
Ewidencja VAT, Ewidencja Dokumentów, Ewidencja Środków Pieniężnych
Wystawiane dokumenty trafiają automatycznie do Rejestru VAT i do Ewidencji Dokumentów, która jest źródłem
danych dla księgowości. Moduł Handel uzupełniony jest modułem Ewidencji Środków Pieniężnych.
|
Raporty i wydruki
Moduł Handel dostarcza szereg raportów oraz zestawień analitycznych np. sprzedaż wg kontrahentów, sprzedaż
wg towarów i usług, rozliczenie dokumentów sprzedaży, dokumenty wg terminów płatności, struktura wiekowa
należności. Własne raporty mogą w prosty sposób być dołączone do systemu. Jeśli nie jest to wystarczające,
raportowanie można uzupełnić modułem enova365 Analizy Wielowymiarowe.
|
Pulpit Kontrahenta
Platforma internetowa B2B dedykowana dla stron transakcji handlowych (odbiorcy/dostawcy). Głównym zadaniem
aplikacji i jednocześnie jej największą zaletą jest skrócenie procesu rejestracji i obiegu dokumentów oraz
szybkie uzyskiwanie informacji zwrotnych w relacji użytkownik enova365 – kontrahent. To doskonałe narzędzie
do komunikacji, mogące uprościć pracę w firmie, a także zastąpić kontakty telefoniczne, mailowe i bezpośrednie
z kontrahentem w przypadku rutynowych działań.
|
Menu nie zostało przypisane